Byta däck - rabatt på bildäck - byta däck till sommardäck 2011

Byta däck - rabatt på bildäck  - däckbyte 2011 billiga sommardäck.
rabatt på bildäck - byta däck till sommardäck - däckbyte 2011
Däckbyte - byta däck till sommardäck. Spara pengar beställ online nya bildäck direkt till din montagestation!

Utnyttja erbjudandet: Nu får alla sparare 5% rabatt på personbilsdäck (och kompletta däck med fälg) - men bara till och med den 24.03.2011!
Så beställ sommardäck nu med detsamma och spara ordentligt!
(Denna rabatt kan inte kombineras med andra rabatter.)

Nya sommardäck för 2011 - byt dina gamla vinterdäck.

”När ska man byta till sommardäck?
Vinterdäck krävs 1 december till 31 mars om det är vinterväglag. Dubbdäck får användas 1 oktober till 30 april.” Den 30 april måste man byta sommardäck om inte väglaget kräver annat. 

Byta däck - hitta företag för däckmontering t ex i Stockholm
Här hitta du alla däckföretag, däckbutiker, däckverstäder och montagestationer i din närhet.
Hitta däckföretag i Stockholm - byta däck 2011 - däckbyte sommardäck

De vanligaste frågorna - däckbyte, byta däck och däckmontering - däckonline.se

1.Jag hittar ingen montagestation i min närhet, och jag vill inte ha däcken levererade hem till mig. Kan ni hjälpa mig?
Vi erbjuder dig gärna att leverera varan till din „personliga“ verkstad, eller till en annan önskad adress. Leveransadress behöver inte vara identisk med adressen på räkningen.

2. Måste jag som kund informera montagestationen innan leverans?
Våra montagepartner får ett automatiskt meddelande av oss så snart din leverans har lämnat vårt lager. Bemärk att denna möjlighet endast är möjlig om du under din beställning valt "leverans till en montagepartner" under leveransalternativ. För säkerhets skull rekommenderar vi att du tar kontakt med montagepartnern och informerar denne om att du kommer att erhålla en leverans från ReifenDirekt. Du kan då samtidigt bestämma direkt med verkstaden när dina däck ska monteras.

3.Var hittar jag den närmsta montagestationen?
Här går det vidare till Däckmontering, ange postnummer, ort eller riktnummer och du erhåller ett motsvarande erbjudande på olika montagepartner. Om det ändå skulle uppstå svårigheter när du letar efter montagepartner, hjälper vi gärna till. www.dackonline.se


4.Vem monterar däcken åt mig?
Du kan själv avtala direkt med verkstaden när däcken ska monteras.

5. Är det möjligt att leverera mina däck till valfri montagepartner?
Grundläggande kan du låta dina däck bli leverade till alla montagepartner som finns på våra listor. I annat fall hänvisar vi på vår hemsida till respektive montagestation.

Nyheter bildäck 2011 
Nya sommardäck Nokian Hakka Green
Video NTF - lagstiftning som förändrar att man får åka på sommardäck

Hyundai Accent - besiktningsresultatet är bättre än genomsnittet
S vill se vinterdäck på bussarna
Stockholmare slarvar med bältet
Vinterdäckslagstiftningen måste utredas
Nokian bildäck - 331,6 km/h nytt världsrekord på iskörning